zondag 24 juni 2012

Butterflyworld & festival fleamarket

Het is gisteren begonnen met regenen en het heeft tot vanochtend 10.00 uur aan een stuk door geregend. En niet zo'n beetje. Er is een tropische storm boven het caribisch gebied, waardoor er in Florida de komende week veel regen wordt verwacht. Echt iedere dag 70 tot 80%. Wij hebben dit in alle jaren nog nooit meegemaakt, zoveel regen en geen zon. Temperatuur is wel goed, nogal altijd zo'n 25 a 28 graden. Maar toch jammer.

Ik stond vanochtend op met hoofdpijn en binnen een uur had ik een knallende migraine, niet normaal, ik had al een hele tijd niet meer zoveel pijn gehad. We zijn dus later dan normaal op pad gegaan, ik heb eerst de nodige pijnstillers geslikt voor ik weer een beetje mens was.
John had inmiddels het een en ander uitgezocht en dus zijn we naar Butterflyworld gegaan, in Pompano beach.
Zo als gewoonlijk hadden we weer een coupon, scheelt toch altijd weer.
Het is een leuk opgezet park, met een vlindertuin, tropische tuin, museum, parkieten en papegaaien, een gedeelte met allemaal soorten hummingbirds( kolibries) en een vlindernursery, waar je de ontwikkeling van eitje tot vlinder kon zien.
De vlindertuin was prachtig, je loopt tussen de vlinders door en je komt ogen tekort.


Mooie vlinders in Butterfly World



We hebben hier een paar uurtje doorgebracht en toen door naar de Festival fleamarket, de grootste overdekte vlooienmarkt van Florida.
Festival Fleamarket
Hier kon je alles krijgen wat je maar wilt, als je van glitter houdt. Mijn god wat een kitsch! Een rondje gelopen, wat gegeten en nog even naar de Kmart.

Nu op het terras met een koud drankje, het regent nog steed niet dus nog maar even genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten