donderdag 21 juni 2012

Edison mall en Edison estate

Gisteren heeft John me naar de Edison mall gebracht, hij wilde voetbal kijken en ik wilde op mijn gemak winkelen.
Eerst naar Victoria Secret, daar weer het nodige gekocht voor de kinderen.
Toen naar Macy's , hier had ik schoenen van Michael Koors gezien. Lang getwijfeld maar toch niet gedaan.
Na nog wat te hebben gewinkeld naar de Lee spa salon.
Hier me laten verwennen, massage, pedicure, manicure en gelnagels voor het geweldige bedrag van $ 38. De zaak werd gerund door een chinese madam die de wind er flink onder had. Er liepen jonge chinese jongens rond die je moesten helpen. Ik had medelijden met hun, je moet maar de hele dag dames van middelbare leeftijd " verwennen". Ik kreeg een uitgebreide been en voetmassage, maar dit voelde toch en beetje genant. Zit er zo'n puber aan je voeten!

Toen ik mijn nagels gedaan kreeg, zette ze de tv aan. Hier was een reportage op van de 1000 meest bizarre doodsoorzaken.
De jongen vond dit erg spannend, riep de hele tijd: what appen mam, o my god.
Vrij vertaald: wat gebeurd er nu, omg! Ik heb wel moeten lachen. Was in elk geval lekker en mijn nagels zien er k(l)eurig uit.

's Avonds gaan eten bij Bonefish, hier pakte ik een voorgerecht, bang bang shrimps + aardappels. Dit was zoveel dat ik nog een doggybag mee naar huis kreeg.  John had een kleine steak+ groente en aardappel gratin. Dit vergezeld van een lekker cocktail en een Miller Draft( tap pilsje).
Erg lekker allemaal, toen nog wat onder de lanai gezeten en nog wat gepimpeld.

De avond valt in Cape Coral. (achterzitje aan het water, boatdeck)


Zie je h'm zitten ??
Vandaag, was de poolboy al vroeg hier. Koffie gedronken op het boatdeck. Nog even gefacetimed met de kleinkinderen en toen naar de Walmart.
Het begon net te regenen dus dit kwam goed uit. Toen ik hier ook weer de nodige dollars had uitgegeven aan: creme's , mascara, hemdjes, vitamine, jurkjes en bedbugspray( voor mijn collega die naar NY gaat) op weg naar het Edison & Ford Estate in Fort Myers.

Na wat info te hebben opgedaan op het Floridaforum en een coupon te hebben geprint, waren we binnen 15 minuutjes ter plaatse.
We betaalden $30 ipv $40 voor ons tweetjes. We deden de audiotour in het engels. Eerst brengen ze je naar de Winter estates (winterverblijf) van Edison en Ford.
Thomas Edison woonde er eerst, toen Henry Ford met hem bevriend raakte kocht hij het huis naast hem.

Winterverblijf van Thomas Edison


Achtertuin Winterverblijf van Thomas Edison

Daarnaast het winterverblijf van Henry Ford














Je kon hun huizen bekijken, hun guesthouses, zwembad, tuinen en kantoortjes.
Erg leuk om te doen, tuinen waren prachtig, met grote mangobomen, ficussen en banyanbomen. De moeite waard. Toen naar het museum en laboratoria. Hier werden filmpjes getoond en waren veel oude foto's.


Livingroom van de Edisons

1 van de vele mangobomen in de tuin
 
Zwembad van de Edisons met een hoge en een lage duikplank


Edisons uitvindingen stonden tentoongesteld en ook de T-Ford van natuurlijk Henry Ford.
We hebben er toch wel zo'n 2,5 uur doorgebracht.

Diverse uitvindingen van Edison. Je zult ze wel herkennen.

De T-Ford

Aangezien het weer vandaag niet wilde meewerken, was dit een leuk alternatief.
Net werden de laatste pakjes van amazon.com gebracht, dus onze kleinzoon hopelijk ook blij. Nu lekker barbecuen.

Bekijk de fotos van " John Marinas Trip To Sunny Florida"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten